5 LinkedIn Sponsored content tips

5 LinkedIn Sponsored content tips

Met LinkedIn sponsored content kun je duurzame relaties opbouwen met professionals die waardevol voor jouw bedrijf zijn. Met deze tips helpen wij je om het maximale uit jouw sponsored content campagnes te halen.

Tip #1. Volg altijd deze best practices voor effectieve advertenties

– Gebruik headlines van max. 150 karakters. Korte headlines zorgen voor meer engagement.

– Zorg dat de beschrijving uit minder dan 70 tekens bestaat. Een beschrijving van meer dan 100 tekens kan namelijk afgekapt worden.

– Gebruik een afbeelding van 1200 x 627. Dit formaat zorgt voor een (38%) hogere CTR dan een kleine afbeelding.

– Voorzie de LinkedIn sponsored content van een duidelijke CTA button. Zo weet de doelgroep hoe zij kunnen reageren indien zij interesse hebben.

– Gebruik een specifieke advertentietargeting, maar niet té specifiek dat je de doelgroep juist beperkt. Je kunt het beste kiezen voor een locatie en twee andere targetingcriteria om te starten. Klik hier voor meer tips voor advertentietargeting.

LinkedIn sponsored content

Tip #2. Mix it up

– Analyseer nieuws uit jouw branche, in plaats van het 1 op 1 te delen. Door inzichten en belangrijke afwegingen aan te bieden, zorg je ervoor dat jouw content niet generiek overkomt. Dit helpt je om thought leadership binnen jouw vakgebied op te zetten.

– Maak gebruik van content curation: deel informatie die nuttig en relevant is voor jouw publiek, profileer je als expert. Deel ook van andere influencers, maar vermeld dan wel altijd de bron.

– Hergebruik jouw eigen inhoud. Is jouw eigen content op de blog, website of social mediakanalen inmiddels verouderd? Pas de tekst aan naar de huidige situatie en deel het opnieuw. Zo hoef je niet elke keer nieuwe LinkedIn sponsored content te maken.

– Gebruik “rich” media, zoals video en audio door YouTube-, Vimeo- of SlideShare-video’s aan de update toe te voegen, Deze spelen direct af in de LinkedIn-feed, dit trekt direct de aandacht van jouw publiek.

– Deel ook menselijke verhalen die passen bij jouw branche/organisatie. Zo kun je een emotionele band opbouwen met jouw doelgroep.

Tip #3. Probeer de nieuwe LinkedIn tools uit 

– Maak gebruik van Lead Gen forms om meer gekwalificeerde leads te verzamelen. Deze functie zet LinkedIn profielgegevens (functietitel, bedrijfsnaam en contactgegevens) gelijk in een formulier zodat leden het formulier alleen nog maar hoeven te verzenden als zij bijvoorbeeld een whitepaper willen downloaden.

– Je kunt jouw doelgroep uitbreiden met de Audience Expansion tool. Hiermee bereik je mensen die vergelijkbaar zijn met jouw doelgroep. Dit verhoogt de naamsbekendheid van jouw organisatie en de betrokkenheid.

– Zet de LinkedIn Audience Network tool in om jouw bereik buiten LinkedIn uit te breiden en betrek een doelgroep die elders online actief is.

LinkedIn lead gen forms

Tip #4. Voer testen uit

– Voer A/B testen uit om jouw LinkedIn sponsored content te vergelijken. Test bijvoorbeeld twee verschillende afbeeldingen tegenover elkaar. Welke advertentie levert meer resultaat op? Hoe kun je deze nog verder optimaliseren?

– Gebruik A/B testen ook om de targeting te optimaliseren. Maak een campagne, dupliceer deze en wijzig dan de targetingcriteria een beetje. Zet de campagnes dan tegelijkertijd aan, om erachter te komen welke doelgroep beter aansluit op jouw content.

– Zorg ervoor dat elke campagne uit 2-4 advertenties bestaat. Campagnes met meer advertenties bereik meestal meer mensen in jouw doelgroep.

– Onderbreek de advertentie met de minste betrokkenheid elke 1-2 weken. Deze kun je dan vervangen door een geoptimaliseerde advertentie. Dit zal de score van jouw advertentierelevantie op den duur verbeteren. Wanneer jouw campagnes relevant zijn voor LinkedIn-leden, kun je meer biedingen winnen en worden jouw advertenties vaker getoond.

– Gebruik direct gesponsorde content om verschillende advertentie mogelijkheden en targetingcombinaties te testen. Dit advertentietype wordt alleen aan jouw campagne doelgroep getoond en niet op jou LinkedIn bedrijfspagina.

Tip #5. Meet en optimaliseer

– Implementeer de LinkedIn Insight-tag op jouw website. Zo kun je de conversies volgen en demografische rapportages maken van de bezoekers op jouw website.

– Zorg ervoor dat je het succes van jouw campagnes kunt meten. Dit kan onder andere in de Campagne Manager. Bekijk dan de belangrijkste statistieken (Clicks, Conversies etc.).

– Optimaliseer de campagnes voor mobiel. Zorg er o.a. dat de landingspagina’s mobile friendly zijn: leesbaar en makkelijk te navigeren voor mobiel.

Is jouw LinkedIn sponsored content helemaal gereed?

Kies er dan voor om deze te promoten, maak gebruik van deze bovenstaande tips en lanceer de campagne!

Hulp nodig om een sponsord content campagne te starten?

Neem contact met ons op!