6 tips voor het creëren van succesvolle carrousel advertenties

6 tips voor het creëren van succesvolle carrousel advertenties

Carrousel advertenties op LinkedIn zijn er om een interactief verhaal over te brengen op je doelgroep met als doel de doelgroep te inspireren. De carrousel advertenties zijn een goede manier om de aandacht van je doelgroep te trekken en vast te houden. Wij delen 6 tips voor het creëren van succesvolle carrousel advertenties om zo het maximale uit deze advertentievorm te halen.

Tip #1. Bepaal het doel van de carrousel advertentie

Voor het aanmaken van een nieuwe carrousel advertentie is het belangrijk om de juiste doelstelling te bepalen. Na het bepalen van de doelstelling kun je de juiste content maken. Ook kun je aan de hand van je doel bepalen wanneer je campagne succesvol is geweest of niet.

Een aantal doelen voor carrousel advertenties kunnen zijn:

  • Merkbekendheid (vertel de mensen een verhaal over je merk)
  • Websiteverkeer (vertel de mensen waar ze meer informatie kunnen vinden)
  • Leadgeneratie (vertel de mensen waarom ze jouw producten of diensten nodig hebben)

Tip #2. Bepaal de content van de advertentie op basis van je doel

De kern van het succes van je carrousel advertentie is relevante content. Houdt je advertentie overzichtelijk en visueel aantrekkelijk. Richt je binnen de advertentie op het overbrengen van je verhaal of op het presenteren van je producten en services. Per doel is het belangrijk om content aan te bieden die bij het doel past.

Content die bij het door jou gekozen doel past kan zijn:

  • Merkbekendheid: vertel je merkverhaal of deel succesverhalen.
  • Websiteverkeer en leadgeneratie: laat meerdere producten of diensten zien, kies een product of service uit en ga hiermee de diepte in of laat verschillende mogelijkheden zien; deel informatie over evenementen of deel belangrijke bronnen.

tips carrousel advertenties

Tip #3. Volg de best practices voor het creëren van carrousel advertenties

  • Trek de aandacht van je doelgroep en onderhoud deze met visuele verhalen.
  • Voeg korte en duidelijke berichten en call-to-actions toe aan elke carrousel advertentie.
  • Voeg bestaande content samen in een carrousel advertentie of deel een groot stuk content in op de verschillende carrousel advertentie afbeeldingen.
  • Begin met 3 tot 5 afbeeldingen in je carrousel advertentie en test het toevoegen van meer kaarten vanaf daar.
  • Wanneer je een verhaal vertelt, plaats het belangrijkste bericht of de call-to-action in de laatste afbeelding om je doelgroep aan te moedigen door de hele advertentie te scrollen.
  • Houdt de specificaties voor carrousel advertenties bij de hand om ervoor te zorgen dat de afbeeldingen geschikt zijn voor de carrousel advertentie.

Tip #4. Volg ook de best practices van gesponsorde content

Carrousel advertenties zijn een vorm van gesponsorde content op LinkedIn. Door het beste uit de carrousel advertenties te halen is het belangrijk om ook naar de tips te kijken voor het maken van gesponsorde content. De tips voor gesponsorde content vind je hier!

Sponsored advertising

Tip #5. Voer testen uit en optimaliseer de carrousel advertenties

Voor elk merk en bedrijf betekent succes iets anders. Door de advertenties te testen kom je erachter welke advertenties er voor jou het beste werken.

Om te beginnen met het testen van je carrousel advertenties kun je met de volgende tests beginnen:

  • A/B test het aantal afbeeldingen:
  • Kort (3 tot 5 kaarten): Leg duidelijk het verhaal vast aan het begin en bouw dit op door de kaarten heen.
  • Groot (6+ kaarten): Vertel een verhaal dat een emotie opwekt of kennis overdraagt.

3 tot 5 afbeeldingen zijn een goede manier om een sterke betrokkenheid te stimuleren. Grotere advertenties zijn een optie als je meer inhoud en details wilt delen.

  • Test de volgorde van de kaarten:
  • De eerste afbeelding wordt in een feed volledig getoond. De tweede afbeelding is gedeeltelijk zichtbaar.
  • Probeer verschillende afbeeldingen uit op de eerste twee pagina’s van de advertentie. Meng de volgorde van de andere afbeeldingen en houdt de prestaties van deze volgorde in de gaten.

Tip #6. Meet het succes van de carrousel advertentie op basis van je doelstelling

Na de advertentieperiode kun je de resultaten van je advertenties bekijken binnen Campagne Beheer, het advertentieplatform van LinkedIn. De resultaten zijn in een rapport te downloaden.

Afhankelijk van de gekozen doelstelling zijn er bepaalde statistieken belangrijk om naar te kijken:

  • Merkbekendheid: weergaven, klikken en betrokkenheid
  • Websiteverkeer: click-through rates
  • Leadgeneratie: conversiepercentage, leads en de kosten per conversie

Wil je meer informatie over het opzetten van succesvolle carrousel advertenties of heb je hulp nodig bij het opzetten van een advertentie? Neem contact op met onze specialisten.

NEEM CONTACT OP