De introductie van carrousel advertenties op LinkedIn

De introductie van carrousel advertenties op LinkedIn

Veel B2B marketeers zien het als een uitdaging om via LinkedIn op te vallen onder de doelgroep en om een relatie met hen op te bouwen. Volgens LinkedIn is het belang van storytelling in B2B-marketing groot, zo kan er namelijk een diepere relatie met het publiek opgebouwd worden. Om het B2B marketeers makkelijker te maken om met een advertentie op te vallen en om een verhaal over te brengen op hun doelgroep komt LinkedIn met een nieuwe advertentievorm: carrousel advertenties.

Wat zijn carrousel advertenties?

Carrousel advertenties laten meerdere afbeeldingen naast elkaar binnen een advertentie zien. Een soortgelijke advertentievorm heb je eerder voorbij zien kunnen komen op Facebook. Nu is deze advertentievorm ook beschikbaar voor LinkedIn. Met carrousel advertenties kunnen er maximaal 10 verschillende afbeeldingen naast elkaar getoond worden. De carrousel advertentie is een effectieve manier om via LinkedIn onder de aandacht te komen bij de doelgroep.

Carrousel advertenties LinkedIn

 

 

 

 

 

 

 

 

Carrousel advertenties geven de mogelijkheid om een verhaal te vertellen. Ze zijn een goede manier om de aandacht van de doelgroep te trekken en vast te houden. Dit omdat ze opvallen tussen de berichten die bestaan uit alleen tekst of één enkele afbeelding. 

Carrousel advertenties bieden meerdere mogelijkheden. Een aantal mogelijkheden zijn: er kan een uitgebreid verhaal over een product/dienst verteld worden, er kunnen meerdere producten/diensten tegelijk gepresenteerd worden en er kan een verhaal over de organisatie verteld worden.

Waarom een carrousel advertentie?

Een voordeel van de nieuwe advertentievorm is dat er meer informatie gedeeld kan worden dan met normale advertentievorm zou kunnen. Een carrousel advertentie biedt veel meer ruimte voor content en biedt ook meer mogelijkheden om een boodschap over te brengen. Omdat de advertenties interactief zijn en opvallende visuals hebben, vallen deze op in de newsfeed van de doelgroep. Een carrousel advertentie kan de persoonlijkheid van een merk of organisatie laten zien aan de doelgroep.

Het doorklikpercentage van de LinkedIn advertenties ligt bij carrousel advertenties hoger dan bij de andere advertentievormen. LinkedIn heeft de carrousel advertenties samen met meer dan 300 organisaties getest. 75% van deze organisaties heeft aangegeven dat ze de carrousel advertenties blijven gebruiken. De organisaties zagen in de resultaten van de carrousel advertenties een hogere betrokkenheid en een hogere doorklikpercentage in vergelijking met de resultaten van de andere advertentievormen.

Carrousel advertenties een hoger doorklikpercentage

 

 

 

 

 

 

 

 

Heb je vragen of hulp nodig bij het opzetten van carrousel advertenties? Neem dan contact op met onze advertising specialisten!

NEEM CONTACT OP