De introductie van dynamische advertenties

De introductie van dynamische advertenties

Het creëren van persoonlijke ervaringen voor je doelgroep is op dit moment belangrijker dan ooit. Zakelijke beslissingsnemers willen een koopproces dat op hen is afgestemd. Het is als organisatie moeilijk om deze ervaringen te leveren. LinkedIn wilt het organisaties makkelijker maken om deze ervaring te kunnen leveren en heeft daarom de dynamische advertenties geïntroduceerd! In dit blog vertellen wij wat de dynamische advertenties inhouden en welke vormen van dynamische advertenties er zijn.

Wat zijn dynamische advertenties?

Dynamische advertenties zijn advertenties die je helpen om persoonlijke relaties aan te gaan met je doelgroep. Dynamische advertenties passen zich automatisch aan op basis van de beschikbare informatie uit de LinkedIn-profielen van je doelgroep. Met deze advertenties is het mogelijk om meer memorabele ervaringen te creëren voor de doelgroep en de mensen die het belangrijkst zijn voor je organisatie. De eerste resultaten van de dynamische advertenties hebben laten zien dat de klikfrequentie 2x hoger ligt dan de klikfrequentie van de traditionele display-advertenties.

Dynamische advertenties

Wat kun je met dynamische advertenties?

#1. Kom dichter bij je doelgroep – De opvallende advertentie levert een nieuw niveau van personalisatie via LinkedIn. De advertentie wordt automatisch gepersonaliseerd met de profielgegevens als foto, naam, bedrijf en functietitel. Hiermee kun je de aandacht van het publiek trekken op een manier dat de standaard advertenties niet kunnen.

#2. Op grotere schaal personaliseren – Met de dynamische advertenties is personalisatie nu eenvoudiger dan ooit. Je hoeft één keer een advertentie op te zetten en een advertentietekst te schrijven en LinkedIn zorgt voor de rest door de advertentie automatisch te personaliseren voor elke persoon die binnen de doelgroep valt. LinkedIn vertaalt ook automatisch de advertenties om zo de gehele doelgroep te kunnen bereiken, welke taal zij ook spreken.

#3. Bereik de marketingdoelen voor de gehele funnel – De dynamische advertenties kunnen voor elke fase in de funnel werken waarmee de marketingdoelen bereikt kunnen worden. Er zijn drie verschillende vormen van dynamische advertenties. Elke vorm van een advertentie kan helpen om een ander marketingdoel te bereiken.

De drie vormen van dynamische advertenties

De dynamische advertenties zijn onder te verdelen in drie vormen: “Follower Ads”, “Spotlight Ads” en “Content Ads”.

Follower Ads – Via de “Follower Ads” is het mogelijk om het aantal volgers te vergroten van de bedrijfspagina. Deze vorm van dynamische advertenties helpen bij het opbouwen van een community.

Follower Ad

Spotlight Ads – “Spotlight Ads” zijn de ideale manier om meer verkeer en websiteconversies te genereren. Met deze advertentievorm is het mogelijk om een product, service, nieuwsbrief of evenement te vermelden met een duidelijke call-to-action voor de doelgroep.

Spotlight Ads

Content Ads – Met de “Content Ads” genereer je leads door je doelgroep waardevolle content te laten downloaden. Wanneer er content gedownload wordt, worden de leads automatisch gedownload naar Campaign Manager of naar de marketing automation software die jij gebruikt. De “Content Ads” zijn op dit moment nog niet openbaar te gebruiken. Wanneer je gebruik wil maken van de “Content Ads” dient er contact opgenomen te worden met LinkedIn.

Content Ads

Wil je meer informatie over de dynamische advertenties? Neem contact op met onze specialisten!

NEEM CONTACT OP