Gericht jouw doelgroep bereiken via LinkedIn Programmatic Display Ads

Gericht jouw doelgroep bereiken via LinkedIn Programmatic Display Ads

Met LinkedIn programmatic Display Ads kun je heel gericht jouw doelgroep bereiken via een programmatic buying platform dat jouw voorkeur heeft. In “Jip & Janneke taal” is programmatic advertising: realtime bieden op een advertentieruimte om een gerichte advertentie te tonen aan een consument in een bijpassende context. Hierbij richt je de advertentie op individuele kenmerken en gedrag. Zo kun jij jouw potentiële klanten bereiken, maakt niet uit waar zij zich online bevinden.

Hoe werkt programmatic advertising precies?

Algoritmes in de software analyseren het online gedrag van consumenten met behulp van cookies en big data. Zo bepaalt de software welke personen tot de juiste doelgroep behoren voor jouw advertentiecampagne. Oftewel welke personen hoogstwaarschijnlijk zullen converteren. Tevens optimaliseert de software op basis van wat werkt. Het matchen van advertenties met data is zo via de software eigenlijk nauwkeuriger dan de scherpste menselijke advertisingteams. De advertentie wordt op deze manier altijd aan de juiste consument, op het juiste tijdstip en op de juiste plaats weergegeven. Daarom zie je dus ineens allemaal vakantie aanbiedingen wanneer jij net gezocht hebt naar je eerstvolgende vakantiebestemming

Als een consument een webpagina bezoekt, waarop advertentieruimte beschikbaar is, komt de advertentieruimte realtime op een veiling terecht. Dit is eigenlijk de vraag- en aanbodmarkt voor online advertenties. Hier kun jij als bedrijf bieden via een Demand Side Platform op de advertentieruimte. Een DSP is een systeem waarin online advertising campagnes beheerd worden en advertentieruimtes ingekocht kunnen worden (programmatic Buying). Als jij de hoogste bieder op de veiling bent, win je de advertentieruimte. Jouw advertentie wordt dan dus weergegeven aan de consument die hoogstwaarschijnlijk zal converteren. 

LinkedIn programmatic Display Ads

De voordelen van LinkedIn programmatic display ads

#1. Ongekend bereik

Het voordeel van programmatic advertising is dat je als B2B marketeer toegang hebt tot moeilijk bereikbare doelgroepen. Daarnaast heb je inzicht in de engagement. Voor B2B bedrijven gaat het namelijk niet om zoveel mogelijk mensen bereiken op zoveel mogelijk plekken, maar meer om de juiste mensen bereiken. Je ontdekt op deze manier in een vroeg stadium wie jouw potentiële klanten zijn en kunt ze daarmee de salesfunnel “intrekken”.

Je hebt nu in LinkedIn de mogelijkheid om Programmatic Display Advertenties te kopen via open en privé veilingen waardoor je de flexibiliteit en controle hebt om jouw doelgroepen te bereiken. Met LinkedIn programmatic display ads maak je jouw bedrijf zichtbaar in het grootste, meest betrokken netwerk van professionals, thought leaders, beslissers en influencers.

#2. Nauwkeurige en professionele targeting

Je kunt de exclusieve professionele targeting van LinkedIn gebruiken of je kunt jouw eigen data gebruiken om jouw belangrijkste doelgroep programmatisch te bereiken.

#3. Hoge zichtbaarheid

Je kunt de doelgroep aantrekken met de zichtbare display advertenties die uitsluitend geplaatst worden op LinkedIn pagina’s die veel traffic genereren.

#4. Merkveiligheid

Je adverteert in een bot-restricted en op fraude gecontroleerde omgeving van LinkedIn, waardoor jouw merk geen gevaar loopt.

Richt je advertenties op de grootste professionele doelgroep

LinkedIn Programmatic display ads kun je op twee manieren targeten:

1. Op intentie gebaseerde targeting

Gebruik jouw eigen data verkregen van eerste of derde partijen om jouw websitebezoekers, CRM-contacten, soortgelijke doelgroepen etc. te targeten.

2. Professionele identiteit targeting

Gebruik de LinkedIn doelgroepsegmenten om programmatisch een professionele doelgroep te bereiken op basis van bedrijfsgrootte, senioriteit, specialismen etc.

Hoe koop je LinkedIn Programmatic Display Ads?

De LinkedIn programmatic display ads worden programmatisch aangeschaft. Je kunt jouw favoriete DSP of ATD (agency trading desk) kiezen met flexibele inkoop- en targetingopties.

Of koop jouw inventaris via open of privé veilingen, waar je de optie selecteert die het beste bij je past of gebruik beide om jouw bereik te maximaliseren.

Buying possibilities LinkedIn programmatic Display Ads

Als je al aan programmatic Ad buying voor B2B doet, is de open veiling de snelste manier om LinkedIn Display Ads programmatisch te kopen. Voor extra targeting raadt LinkedIn de privé veiling aan.

Meer informatie over LinkedIn Programmatic Display Ads?

Niet iedereen kan zomaar starten met Programmatic Display Ads. Hier dient jouw organisatie voor geschikt te zijn. Dit kun je checken bij jouw huidige programmatic buying provider. Lees meer op de website van LinkedIn, klik hier of hier >>

Heb je nog vragen aan ons? Neem dan contact op met onze LinkedIn advertising specialisten.

NEEM CONTACT OP