Lead Gen Forms in LinkedIn Advertising

Lead Gen Forms in LinkedIn Advertising

Veel marketeers zullen het ermee eens zijn dat het soms moeilijk is om kwalitatieve leads te genereren. Via mobiele devices is dit nog lastiger. De LinkedIn Lead Gen Forms bieden de perfecte oplossing. Lead Gen Forms zijn ontworpen om de mobiele conversiepercentages te verhogen door CTA’s te plaatsen in je advertenties, waardoor het voor gebruikers makkelijker is om actie te ondernemen.

Volgens LinkedIn vindt 80% van de betrokkenheid met gesponsorde content plaats op mobiel. Webformulieren vormen echter een obstakel voor conversies op mobiel. Daarom heeft LinkedIn besloten om actie te ondernemen door gebruiksvriendelijke formulieren te maken.

Wat zijn LinkedIn Lead Gen Forms?

 

Lead Gen Forms zijn formulieren die gekoppeld zijn aan je LinkedIn advertenties. Het helpt je om via gesponsorde content kwalitatieve leads te genereren. Ze voegen eigenlijk een call-to-action toe aan je advertenties waarbij de bezoeker zich moet registreren voor het downloaden van bijvoorbeeld een e-book. Wanneer de bezoekers klikken op de CTA, worden de gegevens vanuit hun LinkedIn profiel gesynchroniseerd met het formulier waardoor de bezoeker alleen nog hun e-mail hoeven te bevestigen. Nadat het formulier verzonden is, worden de bezoekers automatisch naar de bedankpagina gestuurd waarin een link naar de inhoud van de download staat.

Het opzetten van LinkedIn Lead Gen Forms in 6 stappen

LinkedIn Lead Gen Forms zijn in slechts 6 simpele stappen op te zetten. Lead Gen Forms kunnen alleen aangemaakt worden op een gesponsorde advertentie.

Stap #1.
Maak een gesponsorde advertentie aan in een nieuwe campagne. Kies hiervoor de optie Gesponsorde content.

Stap #2.
Na het invullen van de campagne details wordt er gevraagd wat je wilt bereiken met je campagne. Hier kies je voor de optie Verzamel leads met behulp van formulieren voor het genereren van leads van LinkedIn.

LinkedIn Lead Gen Forms leads verzamelen

Stap #3.
De volgende stap is om het advertentieformat in te stellen, het meest gebruikte format hiervoor is Promoot relevante content onder uw doelgroep. Je kunt hierbij kiezen om een bestaand bericht te sponsoren of om nieuwe gesponsorde inhoud aan te maken. Voor de bestaande campagnes kunnen er ook nog Lead Gen Forms aangemaakt worden, hiervoor ga je naar Campagnebeheer.

Nadat je de campagne geselecteerd hebt, kun je een Lead Gen Form aanmaken of een bestaande toevoegen. Bij het maken van een nieuw formulier kun je kiezen tussen het maken van een eigen indeling of de standaardinstelling.

Stap #4. Een nieuw formulier aanmaken
Het formulier aanmaken is de volgende stap. Begin hiermee door het formulier een naam te geven. De bezoekers zullen deze naam niet zien. Bedenk een kopregel voor de advertentie. Geef aanvullende informatie over je advertentie. Je hebt de mogelijkheid om een privacybeleid toe te voegen aan de advertentie.

Let op: Het is wel belangrijk dat je een geldige URL hebt die verwijst naar een privacybeleid pagina.

LinkedIn Lead Gen Forms aanmaken

Stap #5.
Je kunt zelf bepalen welke gegevens LinkedIn verzamelt door middel van de Lead Gen Forms van je bezoekers (een maximum van 7 velden). De velden voornaam, achternaam en e-mailadres zijn automatisch geselecteerd. Houdt er wel rekening mee dat bezoekers kunnen zien welke informatie je verzamelt. Het formulier vult zich automatisch in, maar dit neemt niet de terughoudendheid weg van het delen van persoonlijke gegevens.

LinkedIn Lead Gen Forms gegevens verzamelen

Stap #6.
De laatste stap is een bedankbericht schrijven die je aan de gebruikers toont na het versturen van het formulier. Je kunt ook een eigen URL toevoegen. Bijvoorbeeld een bedankpagina op jouw website. Hierdoor zorg je ook voor traffic naar jouw website. Wanneer je dit allemaal hebt ingesteld hoef je alleen nog op opslaan te klikken. Hierna vul je net als bij reguliere advertenties de instellingen in en je bent klaar!

LinkedIn Lead Gen Forms bedankbericht

 

Waarom jij Lead Gen Forms zou moeten gebruiken

De nieuwe functie van de LinkedIn Lead Gen Forms kent meerdere voordelen naast het vergroten van de conversies uit je lead generation-campagnes.

Afkeer verminderen
Door middel van de Lead Gen Forms wordt het de bezoekers gemakkelijker gemaakt om te converteren. Als een bezoeker ziet dat hij of zij een formulier vol gegevens moet invullen kan dit een te hoge drempel zijn om het formulier in te vullen. Door de Lead Gen Forms wordt deze drempel verlaagd. Het enige wat de bezoekers hoeven te doen om te converteren is twee keer klikken.

Minder stappen maar meer informatie
Linkedin Lead Gen forms biedt de mogelijkheid om meer data te verzamelen, zonder dat dit effect heeft op het aantal conversies. Het gaat allemaal om de ervaring en het design van het invullen van de formulieren. LinkedIn heeft de mogelijkheid gecreëerd om meer gegevens te verzamelen waarbij je zelf kunt kiezen welke informatie je verzamelt.

Dubbele conversies?
Wanneer de bezoeker het formulier heeft ingevuld en op verzenden heeft geklikt, krijgt deze een bedankbericht te zien met een doorverwijzing naar de website. Op de website komt de lead in contact met andere informatie en aanbiedingen. Ook heb je via het LinkedIn formulier hun e-mailadres gekregen.

Het enige wat je dan nog hoeft te doen is hen opvolgen met waardevolle informatie zodat jij de lead dubbel kunt laten converteren.

Integratie met marketing automation
Een ander groot voordeel van de Lead Gen Forms is de mogelijkheid om deze te koppelen aan diverse marketing automation tools. Dit proces zal erg veel tijd schelen, vooral omdat je er in marketing automation een automatische follow-up aan kunt hangen.

Meer informatie over de koppeling vind je hier!


Is dit het einde van jouw websiteverkeer?

Conversies binnen een app als LinkedIn hebben helaas wel een nadeel: het risico dat er minder verkeer naar jouw website gestuurd wordt.  

Wanneer je minder verkeer hebt, is de kans op dubbele conversies ook kleiner. Dit zou je recht kunnen zetten door in de download meerdere relevante links te plaatsen die verwijzen naar jouw website. Deze kun je een UTM code meegeven waardoor je kunt meten waar de traffic vandaan komt.  

Lees hier meer over in dit blog.

Ook heb je via de Lead Gen Forms het e-mailadres van de lead waardoor je follow-ups zou kunnen sturen met links naar jouw website om op deze manier verkeer te genereren. Heb je vragen of hulp nodig bij het opzetten van LinkedIn Lead Gen Forms? Neem dan contact op met onze advertising specialisten!

 

NEEM CONTACT OP