LinkedIn advertising en marketing automation: the perfect match

LinkedIn advertising en marketing automation: the perfect match

LinkedIn is ideaal om leads te genereren. Je kunt je specifiek richten op belangrijke beslissers op basis van de gewenste eigenschappen. Denk aan de omvang van een bedrijf, de branche, functietitel etc. Dan heb je dus altijd leads van hoge kwaliteit toch? Dat zou je denken… Enerzijds is het antwoord ja, anderzijds kunnen wij uit eigen ervaring zeggen: nee. Wij geloven in de combinatie: LinkedIn advertising en marketing automation.

Uit onderzoek blijkt dat B2B-bedrijven LinkedIn advertising niet eenvoudig vinden. De winstgevende realiteit valt tegen. Wij hebben al veel klanten geholpen met hun LinkedIn advertising campagnes. De in’s en out’s zijn bekend en wij zijn tot een duidelijke conclusie gekomen:

LinkedIn is ideaal voor leadgeneratie, maar alleen in combinatie met marketing automation.

LinkedIn is een B2B-marketing wonderland, zeer geschikt als advertising platform voor een bedrijf. Hoe kan het dan dat het alleen goed werkt in combinatie met marketing automation?

Dit komt omdat de leads vanuit LinkedIn nog niet warm genoeg zijn om te converteren. Middels campagnes laten leads hun gegevens achter. Dit kan via Lead Gen Forms in LinkedIn, maar dit kan ook op een landingspagina. Het hangt er vanaf wat je als lead magnet gebruikt. Voor een simpele download als een e-book heb je aan Lead Gen Forms genoeg. Voor een demo-account is een landingspagina beter omdat je dan ook meer context kunt geven.

Goede lead magnets kunnen zijn: een calculator, inschrijving voor een webinar, een e-book, een whitepaper, een demo of een trial account. 

Gegevens achterlaten, is het eerste conversiemoment. Maar dan begint de customer journey eigenlijk pas…. 

De leads zijn niet direct klant. Je hebt enkel hun gegevens verzameld. Dit was slechts de eerste stap, wat doe je erna? 

Onze ervaring leert dat LinkedIn slechts het begin is. De gegenereerde leads dienen volgens een inbound marketingstrategie opgevolgd te worden met marketing automation. 

Wat houdt een inbound marketingstrategie in?

Je kunt de leads rechtstreeks integreren in jouw marketing automation tool of CRM. Binnen marketing automation software kun je deze leads segmenteren. 

Zoals we al eerder omschreven zijn de leads nog niet warm genoeg om te converteren. Maar de ene lead is de andere niet. Door de leads te segmenteren, bijvoorbeeld op wat hun pijnpunt, behoefte of status in de customer journey is, kun je iedere groep op de juiste manier opvolgen. 

Voor ieder segment kun je een e-mailopvolging maken die aansluit op hun behoefte of status in de customer journey. Met deze persoonlijke aanpak begeleid je de leads rustig naar de sale. Hoe? Je geeft de leads precies wat zij nodig hebben, of waar zij naar op zoek zijn. Ze leren je organisatie kennen en je bouwt vertrouwen op. 

Dit wordt ook wel lead nurturing genoemd. Met Marketing Automation kun je the life of the lead volgen en precies zien wanneer een lead wél warm genoeg is om gebeld te worden. 

SearchUser visie - LinkedIn Advertising en marketing automation

LinkedIn advertising en marketing automation

Wanneer LinkedIn voor jou het perfecte medium is om heel specifiek jouw zakelijke doelgroep te bereiken, kunnen wij je helpen bij de volgende stap na het invullen van een formulier en een strategie bedenken om de leads op te volgen. Wij hebben advertising specialisten, marketing automation consultants en alle benodigde tools.

NEEM CONTACT OP

Pssssst.. Weet je wat wij trouwens ook kunnen?

Inmiddels kunnen wij met een directe integratie de DMU van een bedrijf automatisch targeten op basis van vooraf ingestelde triggers en gedrag. 

Bijvoorbeeld: een bedrijf uit de doelgroep ‘makelaars’ komt op de website en bezoekt twee productpagina’s, leest een blog en bezoekt de contactpagina, maar converteert niet. Deze handelingen kunnen wij instellen als triggers. Op basis hiervan kunnen wij binnen dit bedrijf de persoon targeten die verantwoordelijk is. Geheel geautomatiseerd middels remarketing. Hoe cool is dat?!

Wil je meer informatie over adverteren op LinkedIn, marketing automation, of andere vormen van onconventionele, next level Marketing en Sales?

Neem contact met ons op!

NEEM CONTACT OP