Wat is LinkedIn? wat-is-linkedin

LinkedIn is het grootste professionele online netwerk ter wereld. Het social media B2B platform richt zich specifiek op professionals. Als B2B online marketing bureau kun je niet achterblijven op dit platform. De kracht van LinkedIn voor bedrijven ligt vooral in het bereiken van een grote zakelijke doelgroep. Zeker met LinkedIn advertising kun je heel gericht jouw doelgroep bereiken. Door heel specifiek te targeten, kun je een succesvolle LinkedIn campagne draaien en veel B2B leads genereren.

Waarom LinkedIn?

Aangezien LinkedIn een netwerk voor professionals is, is er een grote kans dat er professionals zijn op LinkedIn die iets voor jouw bedrijf kunnen betekenen. LinkedIn is voor de B2B wereld erg interessant en veelzijdig.

LinkedIn biedt onder andere een leads Accelator tool aan waarmee je advertentiecampagnes beter kunt organiseren en optimaliseren. Door goed inzicht in je LinkedIn campagnes te hebben, weet je waar en hoe je de advertenties kunt optimaliseren. Hierdoor kan de kost per click / kost per lead flink verlaagd worden, terwijl de conversies juist stijgen.

Het beste argument waarom je LinkedIn zakelijk moet inzetten, zijn natuurlijk de B2B adverteerders zelf. 94% van de B2B marketeers gebruikt namelijk LinkedIn om hun content te verspreiden en ongeveer evenveel marketeers zien hierdoor positieve resultaten in hun business.

Maar wat kun je precies met LinkedIn?

– Jouw klanten / volgers (uit een specifieke branche) op de hoogte houden van jouw activiteiten;

– Contactgegevens vinden;

– Lid worden van groepen die interessant zijn voor jouw branche om informatie aan en met professionals uit te wisselen en je netwerk verder uit te bouwen;

LinkedIn vacatures plaatsen; Bijvoorbeeld als je een vacature open hebt staan. Dan kun je een LinkedIn vacature plaatsen om een geschikte kandidaat te vinden.

– Geschikte kandidaten voor jouw bedrijf op LinkedIn zoeken;
– Je kunt ook deelnemen aan vraagstukken die men stelt op LinkedIn om op deze manier jouw kennis te delen.

En natuurlijk adverteren via LinkedIn. Via de ‘self-service’ Campaign Manager kun je zelf een advertentie maken.

Hoe werkt LinkedIn?

De allereerste stap is LinkedIn aanmaken, als je dit nog niet hebt gedaan. Je hebt een persoonlijk LinkedIn profiel nodig en dan kun je vervolgens een LinkedIn bedrijfspagina maken. Om te adverteren zal je eerst op mijn LinkedIn inloggen. Vervolgens ga je bij de LinkedIn producten naar adverteren. Je komt dan terecht in de Campaign Manager waar je een LinkedIn campagne kunt maken met meerdere advertenties.  

Wil je meer uitleg over een advertentie plaatsen?

Klik hier